Parlamenter münazara; öğrencilerin entelektüel bilgi ve birikimlerini besleyen, kendilerini topluluk önünde ifade edebilmelerini sağlayan ve hitabet yeteneklerinin gelişmesine katkı sağlayan bir sistemdir. Lise stili münazara yarışmalarından oldukça farklılık gösteren bu sistem, öğrencilerin entelektüel birikimlerinin ve kendini ifade etme yeteneklerinin daha hızlı gelişmesini sağlamaktadır.
Bahsi geçen iki münazara tipi arasındaki temel farklardan en önemlisi parlamenter münazara maçlarında konuların maçtan 15 dakika önce verilmesidir. Bu nedenle turnuvada yarışmacı olacak öğrencilerin düzenli olarak okumaları, eğitimlere katılmaları ve bilgi birikimlerini geliştirmeleri gerekir. Bununla beraber öğrencilerin konunun hangi tarafını savunacağı da (tez-antitez) turnuva sistemi tarafından atanır. Bu durum, öğrencilerin verilecek konular üzerinde çift taraflı düşünebilme becerilerini arttırmaya destek olmaktadır.
Öğrencilerden tartışmaları istenilen konular; günlük hayatta sıklıkla karşılaştıkları, öğrencilerin bilgi birikimlerini arttırmaları gereken konulardan oluşmaktadır. Günlük hayatta tartışılan ve üzerine düşünülmesi gereken konular turnuvadan 15 dakika önce katılımcılara verilmekte ve katılımcıların bu konularla ilgili tez ve antitez olacak şekilde argümanlar üretmeleri istenmektedir.