İl Milli Eğitim Müdürümüz Osman ELMALI TEOG ve LYS Tercihleriyle İlgili Basın Mensuplarına Açıklamalarda Bulundu
İl Milli Eğitim Müdürümüz Osman Elmalı, TEOG, YGS ve LYS giren öğrencilerin doğru tercih yapması gerektiğini ifade etti. Makamında basın toplantısı düzenleyen İl Milli Eğitim Müdürümüz Osman Elmalı, Kayseri´nin eğitim ortalamasında başarılı olduğunu söyledi.
İl Milli Eğitim Müdürümüz Osman Elmalının Açıklamaları
- İlimizde TEOG sınavına giren öğrenci sayısı: 21.706
2017 Yılı Kayseri ve Türkiye TEOG Ortalaması |
||
Kayseri Ortalaması
|
Türkiye Ortalaması |
|
TEOG-1 |
% 74.89 |
% 59.43 |
TEOG-2 |
% 83.95 |
% 67.61 |
- Görüldüğü gibi 1. TEOG sınavında Türkiye Ortalamasından 15 puan, 2. TEOG Sınavında Türkiye ortalamasından 16 puan daha üstündeyiz. Bu başarı Kayseri’miz açısından güzel bir başarı ancak biz eğitimci arkadaşlarımla birlikte çıtayı daha da yükseğe çıkartacağız.
2016 ve 2017 YILI TEOG SINAVINDA 120, 119, 118, 117 NET YAPANLARIN SAYISI | ||||
|
120 (Net) |
119 (net) |
118 (net) |
117 (net)
|
2016 TEOG-1 |
28 kişi |
43 kişi |
102 kişi |
127 kişi |
2017 TEOG-1 |
26 kişi |
58 kişi |
105 kişi |
137 kişi |
Artış yüzdesi |
%7 (azalma) |
%34 (artış) |
%2.9 (artış) |
%7.8 (artış) |
2016 TEOG-2 |
29 kişi |
80 kişi |
131 kişi |
159 kişi |
2017 TEOG-2 |
433 kişi |
554 kişi |
516 kişi |
474 kişi |
Artış yüzdesi |
%1.393 artış |
%592 artış |
%293 artış |
%198 artış |
DERSLER BAZINDA TEOG-1 ve TEOG-2 ORTALAMALARI |
||
2017 YILI |
TEOG-1 |
TEOG-2 |
TÜRKÇE |
54,56 |
74,30 |
MATEMATİK |
48,61 |
58,33 |
FEN BİLİMLERİ |
68,41 |
68,84 |
T.C. İNKİLAP TARİHİ |
61,38 |
75,85 |
YABANCI DİL |
54,51 |
62,65 |
DİN KÜLTÜRÜ |
69,08 |
80,67 |
- 2017 Yılı YGS Sınav sonuçlarına göre: İlimizde 15.381 Öğrencimiz YGS sınavına girmiştir. İlimizin dersler bazında net ortalamaları Türkiye ortalamasının üstündedir.
|
KAYSERİ ORTALAMASI |
TÜRKİYE ORTALAMASI |
TÜRKÇE |
17,61 |
17,31 |
SOSYAL BİLİMLER |
13,31 |
11,67 |
TEMEL MATEMATİK |
5,85 |
5,12 |
FEN BİLİMLERİ |
6,29 |
5,69 |
- LYS sonuçlarının birkaç gün önce açıklanmasından dolayı henüz ÖSYM tarafından okullarımızın sistemine düşmediği için net bir bilgi veremiyorum. Bu konu çok hassas ve bizim de oldukça önem verdiğimiz, hassasiyetle üzerinde durduğumuz bir konudur.
Gençlerimizin tercihlerine yardımcı olmak için, ilimiz bünyesinde:
- Melikgazi ilçemizde 45,
- Kocasinan ilçemizde 28 ,
- Talas ilçemizde 13 ve diğer ilçelerimizde 60 olmak üzere
toplam 146 TEOG Tercih danışma merkezi.
- Melikgazi ilçemizde 38,
- Kocasinan ilçemizde 26,
- Talas ilçemizde 7 ve diğer ilçelerimizde 46 olmak üzere
toplam 117 ÖSYS Tercih Danışma Merkezi kurulmuş olup, bu merkezlerde toplam 690 uzmanımız siz değerli öğrenci ve velilerimizin hizmetinde olacaktır.
Ayrıca okul müdür ve müdür yardımcılarımız da TEOG tercihleri konusunda öğrenci ve velilerimize yardımcı olacaktır.
TEOG tercihlerinde öncelikle;
- Veli ve öğrencilerimiz öğrencilerin puanlarına göre değil, öğrencinin yüzdelik dilimine göre tercihlerini yapmaları gerekir.
- Yüzdelik dilime göre tercih yaparken de kendi dilimlerinin birkaç dilim önünden ve gerisinden tercihlerini sıralar iseler daha iyi bir okula yerleşme ihtimalleri artacaktır.
Örneğin: %2’lik dilime sahip bir öğrenci; % 1.71 ile öğrenci alan Nuh Mehmet Küçükçalık Anadolu Lisesini de tercihlerine yazmalıdır.Tabi bu tercihini yaparken mutlaka tercih danışma merkezlerimizde uzmanlarımızla birlikte yapmalıdır. Bu konuda müdürlüğümüzün elektronik ortamda ve yazılı olarak hazırladığı Ortaöğretim Kurumları Bilgi Rehberinden mutlaka yararlanmaları gerekmektedir.
ÖSYS tercihlerinde ise:
-
Öğrenciler 2017 ÖSYS Tercihi için, 24 üniversite tercihinde bulunabilecek.
-
Gençlerimiz, ÖSYS’ de 18 farklı puan türünün olduğunu ve yaklaşık 11 bin bölümün bulunduğu üniversite tercihlerinde başarı sıralamasının önemli olduğunu unutmamalıdır.
-
Adaylarımız Tercih yapmak için danışma merkezlerimize gelirken, sonuç belgeleriyle birlikte, tercih etmek istediği puan türü ve bölümler hakkında mutlaka bilgi sahibi olarak gelmelidirler.
-
Adayların Tercihlerde en çok dikkat etmesi gereken şey ÖSYS puanı değil, puana göre yer aldığı sıralama. Çünkü üniversiteler öğrenci alırken puanla değil sıralamaya göre öğrenci alıyor.
-
İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün web sitesinin (http://kayseri.meb.gov.tr) Duyurular kısmından Tercih Danışma Merkezlerimizin bilgisine ulaşabilirler.
- Kayseri 1 Milyon nüfusa sahip bir il. Çevre illeri de düşündüğümüzde yaklaşık 4 milyon insana hitap eden bir şehir. Kayseri Fen Lisesi bölgede bir marka okul, ancak kontenjanı yeterli olmadığı için yeni marka olacak Fen Liselerine ihtiyaç duyduk. Biz velilerimizin de talebini dikkate alarak bir tane de Kocasinan ilçemize fen lisesi kazandırmak istedik.
- Bakanlığımızın 23.06.2017 tarihli oluru ile Sümer Fen Lisesi açılmıştır. Sümer Anadolu Lisesinden, Sümer Fen Lisesine kademeli olarak geçilecektir. Bu yıl 9.sınıflar 4 şube olarak başlayacaktır. Sınıf mevcutları 30’ar kişiden öğrenci sayısı 120 kişi olacaktır. Kız öğrenciler okulun kendi pansiyonunda, erkek öğrenciler ise Aydınlıkevler Lisesinin pansiyonunda kalacaklarıdır. Erkek öğrencilerimizin taşıma ücretleri okul aile birliği tarafından sağlanacaktır.
- 54-66 Ay arası çocukların zorunlu eğitime geçmesi için Bakanlığımızın talimatları doğrultusunda çalışıyoruz. Mevcut 54 anaokulumuz ve açılacak tüm anasınıflarımızda öncelikli olarak 54-66 aylık çocuklarımızın kaydı yapılacaktır. Eğer okullarımızda sınıf kalırsa alt yaş gruplarına da yer verilecektir.
- Ölçme değerlendirme çalışmalarına nitelik kazandırmak ve Ülke geneline ölçme değerlendirme alanında standart sağlamak amacıyla Ölçme Değerlendirme Merkezleri (ÖDM) kurulmaktadır. 2017 Yılı Yatırım Programına alınan Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme Araştırma Geliştirme Projesi Bakanlığımız Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Proje kapsamında mevzuat çalışmaları üzerinde çalışılırken 25 pilot ilimizde proje faaliyetleri devam ettirilmektedir. Pilot illerden birisi de Kayseri’dir.
- Bu Merkezin Görevleri;
- Okul, ilçe ve il genelinde nitelikli ortak sınavlar yapılmasına destek sağlamak,
- Ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında öğretmen ve yöneticileri bilgilendirmek.
- Açık uçlu soru ve cevap anahtarı hazırlama eğitimleri vermek,
- Yapılan sınav sonuçlarına yönelik analiz çalışmaları yapmak
- İl genelinde ortak sınavlar uygulamak vb.